Geliefde

 

geliefde

 

Geliefde

Stiller en steeds stiller woon ik
in mijzelf, een kleine wereld
met gouden randen waar
gedachten buitelen als

diamanten in mijn haar.
Op het diadeem rust een koning
breedgevleugeld omspant hij
mijn fluistering

in de oceaan
voor het slapen gaan

 

.

One thought on “Geliefde

  1. De Verborgene

    Lief

    Mijn lief, wees alsjeblieft
    heel lief voor mij, nu God
    mij denkelijk heeft uitgewist.
    Mijn lief, blijf alsjeblieft
    heel dicht bij mij. Misschien
    word ik door God gemist.

    Mijn lief, vertrouw ook
    nu op mij. Ik ben niet weg,
    God ademt mij. Mijn lief
    wees alsjeblieft heel lief
    voor mij. Misschien heeft God
    Zich in mijn dood vergist.

    (Uit “wakend over God”, Joost Zwagerman)

Reacties welkom

